ÇAYLI KEK TARİFİ

                       ilk defa kek kalıbında kek yaptım arkadaşlar.O kadar sevindimki anlatamam.Çok severim böyle kalıpta yapılmış fosur fosur kabarmış kekleri.Ama fırınım turbo olduğu için çok çabuk pişiriyor ve keki pişirmiyordu.Geçenlerde ıkea dan aldığım kek kalıbımı denemek için en çok sevdiğim keklerden birisi olan çaylı keki yaptım.Nasıl pişirdim biliyormusunuz.Fırının en üst rafına bir tane fırın tepsisi koydum kekide orta rafta pişirdim.Yakmadan öyle güzel pişirdiki.:DNeyse hepinize güzel bir hafta geçirmenizi dileyerek tarife geçiyorum......
 
MALZEMELER:
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
125 gr yumuşak margarin
1 su bardağı çayın demi
1 kahve fincanı kola ( evet ben hep katarım keklere çok yakışır)
2 çorba kaşığı kakao
2,5 su bardağı un
1 kabartmatozu
1 vanilya
 
 
YAPILIŞI:
Önce yumurta ve şekeri iyice çırpıp köpürtelim.Sonra sırasıyla yağını,çayını,kolasını,un,kakao ve kabartmatozunu ekleyip kekimizi yağlayıp unladığımız kek kalıbına dökelim.Önceden hafifçe ısıttığımız fırınımıza sürüp.İlk 20 dakika hiç fırını açmayalım.Sonra kontrol için açıp bakabilirsiniz.Zaten pişmeyen kek sallanır.Yinede kürdan testi yapmakta fayda var.Kürdanı batırın temiz çıkarsa pişmiş,hamur yapışmışsa eğer üzerine pişmemiş tir.Bu bilgi ilk defa kek pişirenler içindi.....

0 Response to "ÇAYLI KEK TARİFİ"

Yorum Gönder