KURU SEBZELİ BULGUR PİLAVI


                        Mutlu ve çok güzel bir hafta dileyerek sizlere yine muhteşem tarifler vermek istiyorum.Baharı yaşadığımız şu günlerde kış için yaptığımız erzaklarımızı tüketmenin tam zamanı.Yenileri çıkıyor.Tazecik yiyeceğiz.Kuru sebzelerden yaptığım mis gibi bulgur pilavımı sizlerle paylaşmak istiyorum....Yapanlara afiyet şeker olsun.Yanına mis gibi bir cacık süper olur :))

MALZEMELER:
1 su bardağı bulgur
1 yemek kaşığı tereyağ
1 fincan sıvıyağ
1 kase kurutulmuş sebzeler (patlıcan,biber,domates)
1 yemek  kaşığı salça
tuz,karabiber,pulbiber arzu ettiğiniz ölçüde....
1 adet etsuyu tablet



Sebzeleri bol suda yumuşayıncaya kadar haşlayıp süzelim.Tencereye yağları koyup salçayı ekledikten sonra sebzeleri de ekleyip kavuralım.Sonra bulguru ekleyip baharatlarını ve tuzunu ilave edip suyunu dökelim.Su ölçüsü vermiyorum.Her bulgurun su çekme ölçüsü farklı olur.Ama bir su bardağı bulgura ben 2,5 su bardağı su ekliyorum.Benim bulgurum için kafi geliyor.Pilavımız suyunu çekince altını kapatıp demlenmesini bekleyelim.Biz o arada cacığı yapalım ve beraberce servis yapalım.Afiyet olsun......

0 Response to "KURU SEBZELİ BULGUR PİLAVI"

Yorum Gönder